24.08.2010

Logg Blogg

24/8- 10

Vi fikk i dag oppdraget å lage en dokumentasjon av vårt år med forming, kunst og håndtverk som fag.

Jeg studerer førskolelærer deltid på andre året, og vil derfor gjøre mitt arbeid på den måten at det også kan utføres i samarbeid med barn.  I tillegg ønsker jeg at barna skal sitte igjen med noe i etterkant av arbeidet. Hva lærte de av dette? Syntes de det var spennende? Er det noe vi kan bygge videre på?

Det er mange tanker som settes i gang for en fersk formingselev, og det kommer nok til å bli mye gøy arbeid fremover! Det må sies at jeg aldri før har blogget, så det kan jo også bli en liten utfordring ;)

Men sånn for å komme i gang..

I dag fikk vi i oppdrag å analysere et bilde. Dette fikk meg til å tenke over alle fantastiske malerier og bilder en "ser", men samtidig overser.

Vi fikk dette bildet av min brors samboer da jeg og min mann giftet oss. Hun har selv malt det, og det henger i stuen som et sterkt symbol. Jeg husker hun sa til meg at jeg måtte tolke bildet slik jeg følte var rett.
Jeg har fått mange gode kommentarer på maleriet. Med den sterke rødfargen, kjærlighetsbåndet og den fargerike virkeligheten tolker jeg maleriet som et symbol på kjærlighet, og all dens utfordringer og eventyr som følger med.
Synålen kan symbolisere at kjærlighet ofte må ha smerter for å klare å komme seg gjennom for å skape et nytt kapittel. Nå er vi kommet et godt sykke på vei i sirkelen, og nålen hviler på ren kjærlighet. (Bryllup).


Det var noen av mine tanker...håper flere vil kommentere, fordi her finnes det nok mange ulike meninger! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar