26.09.2010

Eksamensoppgave

Da var oppgaven kommet. Vi skal:
1. Velge oss et kunstbilde vi skal arbeide med. Jeg har valgt et bilde av Carl Larsson. Han er en av Sveriges mest kjente kunstnere. Grunnen til at jeg valgte nettopp han er at jeg alltid har hatt hans malerier rundt meg i mitt eget hjem. Larsson illustrerer ofte det idylliske hverdagslivet i Sverige, og barn kan kjenne seg igjen i bildene.

2. Gjøre en kort analyse av bildet. (Denotativ og kommitativ skildring)

3. Ta et utsnitt av bildet, og utforske gjennom praktisk, skapende arbeid. Disse skal resultere i MINST 3 A3 dokument, flere utprøvinger, skisser og eksperimetering i sketsjboken min og 1 A2 dokument. (sistnevnt det ferdige resultatet).
Jeg kan bruke ulike teknikker, bla maling, collage, digitalt, grafiske teknikker, strikking, veving, sying, toving, leire, treverk, trolldeig....alt er lov, så lenge det er flatt eller relieff!

Dette var hovedtrekkene. Bildet jeg har valgt er dette "i nattskjortan":

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar