17.03.2011

Fortsettelse på 2D oppgaven

I dag er min eldste gutt febersyk, så da er mor hjemme med han. I den anledning bruker vi tiden på maling. Han maler på ark, jeg fortsetter på 2D oppgaven min.

Nå har jeg malt en del av lerrete som skal være bakgrunnen på dette bildet. I tillegg har jeg malt inn tallene og viseren på klokken, og andre siden av klokken. Fargen på bakgrunn valgte jeg å blande primærfargen blå med mye hvit, slik at den ble himmelblå. På klokken er viserene svarte. Jeg brukte en ny, tynn pensel for å få rene linjer. Det er en utfordring når det er ruglete bakgrunn, men god tid og nøyaktighet, så ble det bra.

Baksiden av klokken er malt mørkeblå (mest primærblå, noe hvitt). Jeg har tatt vare på resten av blandingen, og skal blande i svart. Må bare kjøpe dette (tekstilmaling).



Da mangler det blant annet å reise i skogen og finne den perfekte kvisten til dette "kunstverket" :) Vi var i skogen for en ukes tid siden, men da ville ungene plutselig leke troll i snøen i stede. Vi får prøve igjen på lørdag :) Må også vurdere om denne kvisten skal behandles noe før den brukes. Det må jeg lese litt mer om.

I tillegg skal jeg ha meg en tur ned på høyskolen og sy :) Senere i dag går jeg til innkjøp av leire og div til 3D oppgaven. tankene der har jeg klart for meg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar