08.05.2011

10 timers malingsarbeid..

Lørdag skinte solen inn vinduet kl 8 om morgenen, så da sto jeg opp for å sette i gang med malingsarbeidet mitt. Jeg har brukt akrylmaling, og en syltynn pensel. Jeg skal også vurdere å få lakkert alt på en måte når det er ferdig.

Snakk om detaljer! Jeg satt i 10 timer og malte. Først tok jeg for meg de små fargedetaljene:



 Deretter fyllte jeg på med en blanding av svart/gul/grønn farge som resulterte i mørk brun.
 Til slutt laget jeg gullfarge av svart og gul, for å markere hodene.




Her er bare noen av fargeblandingene jeg jobbet med for å få rette sammensetningene:




I morgen fortsetter arbeidet, det blir døgnet rundt nå frem mot fremvisningen. Jeg ser jeg skulle satt i gang prosessen tidligere, men jeg tror også at denne tenkeprosessen har hjulpet meg veldig når jeg nå endelig fikk satt meg ned og begynt med selve resultatet. Jeg har klart for meg hvordan dette skal bli til slutt, og jeg tror dette kan bli veldig bra! I tillegg kan disse teknikkene også brukes i barnehager :)

To be continued..

1 kommentar: